Augusti 2009.

I Augusti i år 2009 så bestämde vi oss för att äntligen påbörja en utredning om varför vi inte blir gravida. Kan vi få barn? Är det fel på mig el min sambo mm. Nu ska vi äntligen påbörja och vi får se vad som händer och sker?

31:a Augusti 2009 - Första utrednings dagen på Borås sjukhus

Så där nu kom den dagen då vi skulle påbörja bebisförsöket på riktigt. Både jag och min sambo var nervösa när vi kom in till sjukhuset på gynekologiska avdelningen. Vi anmälde oss båda två i luckan och fick sedan sitta ner och vänta tills vi blev uppropade av en läkare. Efter 20 min försening så ropar dom till slut upp Maria Martinsson. Vi fick gå in på ett rum med våran läkare Anna-Maria. När vi kommer in i rummet så ställer hon först en massa frågar till mig om t.ex.: rökning, klamydia, sjukdomar, allergi mm. Sedan frågar hon Ali om ungefär samma saker. Sedan frågar hon hur länge vi har försökt att skaffa barn och om vi har kollat upp så jag har haft ägglossning under dom gångerna vi har haft samlag mm.
Jag berättade att jag har gjort ägglossningstester men att de aldrig har visat att jag haft något. Och hon frågade sedan om min mens om den var regelbunden och så, och för de mesta har den ju vart de. Det är bara de sista månaderna som den kommit lite sent och så. Då sa hon att jag kanske inte ens har ägglossning men hon gjorde en gynekologisk undersökning och där sa hon att de såg bra och fint ut att hon inte såg nått som kunde vara fel, men att hon kanske inte såg tillräckligt med mogna ägg. Sen fick jag klä på mig och göra ett urinprov.

Så iaf fick jag gå in till undersköterskor som tog mitt urinprov och där kollar dom konstigt och börjar viska och sen frågar en sköterska mig har du gjort ett graviditetstest nyligen , hmm nje sa jag vadådå? Ne för här visar de ett plus inte så starkt men de är ett plus iaf. NEJ sa jag de kan inte vara jag. Nej de är inte jag samtidigt som jag verkligen tänkte miljoner tankar om att nu är jag gravid. Ali som tror att dom säger att jag visade possetivt för klamydia blir helt till sig och säger va har du klamydia. Vi båda fick en chock och fattade ingenting. Men tillslut så inser dom att de är fel urinprov och att det inte var jag som var gravid.

Jag blev så ledsen ahh de känslan kommer jag aldrig kunna beskriva. Hur fan kan man göra sånt fel. Varför varför varför. Och på mig som verkligen vill ha barn. Men men dom bad oss om ursäkt verkligen men ändå.

Så fick jag med mig ett kuvert om att jag ska till sjukhuset på dag 21 alltså 21 dagar efter min första menstruation, då jag har ägglossning. Och Ali fick ett kuvert med spermaprov i som han skulle göra under tisdagar och onsdagar på dropp in tid.

Det var de som hände under den första utredningen.

With love from Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0