En ny blogg om en längtan och väntan till att få bebis. 2007 till 2010


Hej alla där ute som läser min blogg och som vill följa min och min sambos resa genom våran väg till att bli gravida igenom IVF på Sahlgrenska i Göteborg!

Jag kommer här att börja skriva om allt från första böran till slutet som vi är på just nu!

Sommaren/Juni 2007

Jag och min sambo har nu vart ett par i 1 år och 6 månader. och vart förlovad i 2 månader. Vi bestämmer tillsammans att jag ska sluta med mina p piller som jag ätit i dryga 8 år.
Vi tror jag självklart att det är hur lätt som heslt att skaffa barn och att det kommer hända snart. Så varje månad trodde vi att Ja nu, nu kanske jag är gravid. Men nej. Visst att mensen kunde utebli någon dag här och någon dag där och i bland till och med vara förssenad i nån vecka och då steg spänningen mer och mer hos oss. Jag kan säga så här att Graviditetstest är något som har gått åt på rullande band hos oss. Och det är sånt som alltid funnits i toalettskåpet om inte annat så har vi köpt då vi hoppats på igen att de ska vara något!
men månaderna gick och jag blev väldigt dålig av att sluta med mina p piller så hösten el sensommaren 2007 åkte jag fram och tillbaka på vårdcentralen. Men det hela gick till slut över och skönt var ju det!

Så år,månader,veckor,dagar,timmar och minuter gick och jag blev allt mer stressad av att inte blivit gravid ännu. Man börjar undra vad det är som är fel och kan inte jag bli med barn!? Alla jag känner kan ju det och alla i min familj kan ju det men varför inte jag!!! Många säger att jag skulle sluta tänka på det och bara ta det som det kommer så skulle jag se att jag blev gravid då. men jag kan säga som så att vi försökte med allt och då menar jag allt! Och det gjorde ju inte bättre av att ägglossningstesterna inte visade någonting dom heller :(

Så det var lite om våran böran på denna resa och fortsättning följer. Hoppas ni vill läsa, och finns det någon där ute som går igenom samma sak så fråga gärna. Det jag kan svara på gör jag gärna för jag vet själv att det finns 1000 frågor som man har.


With love from Maria



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0