Nybesöket på Sahlgrenska sommaren 2010

Då var dagen då vi äntligen skulle få börja våran utredning på Riktigt kändes det som :)

Jag och min sambo åker till Göteborg Sahlgrenska. Kl 9.00 samlas vi alla vi är ca.8 till 9 par som sitter i rummet, där en barnmorska pratar lite om hur allt kommer att gå till och tar steg för steg för sig hur det kommer att gå. Sedan får vi alla se en film och om jag får säga själv så var det lite känsligt. Jag blev iaf tårögd när dom visade vad en kvinna får gå igenom. Sedan efter detta så fick vi träffa vår läkare.

Jag säger till min sambo att hoppas vi inte får en manlig läkare och inte en utlänsk läkare för jag har dålig erfarenhet av detta. och då kommer en utlänsk manlig läkare Såklart!!! Aja tänkte jag bara han är bra så. Men det var han absolut inte heller tyckte jag! Tyckte inte han var tillräckligt seriös tan bara mest var konstig. Men han tittade på mig med UL (ultrajud) och allt såg "bra" ut. Aja men efter hans samtal fick jag ta blod prov både jag och min sambo och min sambo fick även gå ta ett spermaprov. Sedan kom en barnmorska och ropade upp oss och även hon var trevlig men mycket vimsig och typ dum förklarade oss lite. Men hur lätt är de för ett nytt par att veta allt inom IVF då!? Jag kan säga efter denna morgon på Sahlgrenska så tänkte jag hur ska detta gå med denna läkaren och denna barnmorskan, vilket jag inte visste då är att man alltid får olika nästan..

Vi fick till slut åka hem och med oss fick vi ett resept och massa interna recept som skickat til apoteket. Och hon kollade lite hur min mens är och så och sen skulle jag höra av mig när min mens kom i September, eftersom att de var fullt tills dess och att dom har semester stängt under 5 veckor tyvärr.
Så hela sommaren var de bara att vänta och vänta tills September, vilket gick ganska så fort!

Det var en kort historia om böran på våran IVF resa.

Fortsättning följer..

With Love from Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0